Åh nej, ännu en jävla pappablogg

Åh nej, ännu en jävla pappablogg.
Så hade jag tänkt om jag hade råkat navigera fel i cyberspace och av misstag hamnat på denna blogg. Jag hade nog till och med tänkt det två gånger, fast med olika betoning. Åh nej, ännu en jävla pappablogg. Åh nej, ännu en jävla pappablogg.
Så kanske du också tänker om du nu råkat hamna här (och ska vi vara riktigt ärliga så har du ju faktiskt råkat hamna här om du nu läser detta). Undrar hur du hamnade här förresten? Nåja, om du nu läser detta, vilket du ju alldeles tveklöst gör, så har jag ju faktiskt lyckats. Att skapa en blogg alltså. Vete fan hur det gick till för jag är så oteknisk att det är på gränsen till infantilt. Men bloggen är skapad, och likt små barn så behöver den föda ibland.
Den gillar ord. Och ord ska den få. Mina ord, och mina söners ord. Sönerna heter förresten Felix och Ville och de är 8 respektive 5 år. Deras pappa, det är jag det, heter Hasse och är 48 år. 
När jag skriver detta, mitt första blogginlägg, har jag precis avslutat en ganska så spännande Babar-bok där elefanten ifråga köpte sig en stilig kostym. Ville informerade mitt i sagan att han minsann, sin avsaknad av skolutbildning till trots, vet vad elefant börjar på för bokstav.
– L. Det hör man ju. Och det slutar på ett svärord. Nästan.
Men att elefanter skulle kunna ha kostym på sig, det går han då rakt inte på.
– Elefanter är nakna, utom de som man rider på i Thailand. De har en soffa på ryggen.
Och det har han ju faktiskt rätt i.
 
Thailand dec10 215 liten.jpg
En naken L-efant med soffa på ryggen

 

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Åh nej, ännu en jävla pappablogg

  1. Snejky

    Ler smått när jag läser era ord..Elefanttur har jag oxå varit med om i Thailand…*L*

  2. susanne

    Åh va roligt det var att läsa det här./S

Kommentera

