Ville (5 år) har bestämt sig för att bli tonåring… idag.

Ville har bestämt sig för att bli tonåring. Med start idag. Oklart varför.
Dagen börjar klockan kvart i sju med att Ville ropar från sitt rum:
– Jag är frukostnödig.
Så jag går upp och brer en macka åt honom. Han kommer ut i köket och tittar besviket på den.
– Jag orkar inte en så liten bit. Jag vill ha en större bit.
Dubblar hans brödkvot och räcker över till honom.
– Mums. Pappa, jag har bestämt mig för att bli tonåring.
– Om åtta år blir du tonåring.
– Inte om åtta år. Jag ska bli tonåring idag.
– Hur ska det gå till?, undrar jag. Jag är uppriktigt nyfiken på svaret.
– Först ska jag ta över Eric Saades hjärna. Och sedan tar jag hans hår och sätter fast på mitt huvud. Då blir jag en tonåring.
Felix har stått yrvaken i ett hörn i köket och lyssnat.
– Då kan du sjunga ”Popular”, konstaterar han torrt.
– Den heter inte ”Popular”, ryter Ville. Den heter ”Pompular” har jag ju sagt tusen gånger.
Och så börjar han sjunga ”Popular” i tonarter som inte ens har upptäckts av forskarna ännu.
– Jag vill bli pompular, jag vill bli pompular…, skrålar han.
Felix stoppar demonstrativt pekfingrarna i öronen.
– Sluta sjunga, skriker han till Ville.
– Jag får sjunga om jag vill, svarar Ville. Det är jag som bestämmer.
– Nej, Ville. Det är inte du som bestämmer. Det gör kungen.

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Ville (5 år) har bestämt sig för att bli tonåring… idag.

  1. erviluca

    Det är väl lika bra att han får träna lite på att vara tonåring, så han KAN det när han väl är där…:)

  2. Pappan Hasse

    Håller med. Frågan är bara om inte Eric Saade skulle behöva sin hjärna och sin frisyr nu i veckan.

  3. Gör nog ingen skillnad, Klart grabben ska få bli tonåring.

Kommentera

