Det visar sig att Felix inte är någon tant… trots allt.

Tjuvlyssnar när Felix håller en lång utläggning för Ville om sina politiska åtaganden i skolan.
– Jag är elevrådsrepresentant, men det betyder inte att jag är en tant. Jag är fortfarande en kille. En Felix. Det bara heter elevrådsrepresentant.
Jag ser inte Villes reaktion på denna för honom tidigare okända politiska och biologiska information. Däremot ser jag när han plötsligt springer ut ur rummet de befunnit sig i. Han springer med samma hastighet och på samma sätt som tecknade seriefigurer brukar springa. Han liksom svävar en bit ovanför golvet, och när han når fram till mig bromsar han så det uppstår ett litet dammoln som snabbt flyr bort från hans bromsande fötter direkt åtföljt av ett bromsljud som låter… ja, det låter helt enkelt ”broooooms”. I alla fall känns det så.
– Pappa, flåsar han. Jag har bra nyheter. Felix är ingen tant. Det bara heter så.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Det visar sig att Felix inte är någon tant… trots allt.

  1. erviluca

    Vilken tur! *andas ut* 😉

  2. Berrykiss

    hahah, skitkul ju :-O) ungar e roliga..

Kommentera

