Adjö till en kär vän, hej till en ny bästis

Kära Aftonbladet-blogg (eller Blogge som jag kallar dig lite privat),

Då var det dags att ta adjö, kära Blogge.
Efter bara dryga månaden tillsammans skiljs våra vägar nu. Och det var inte jag som ville skiljas, bara så du kommer ihåg det. Det var helt på ditt initiativ. Men inga sura miner från mitt håll. Inga bad vibes, ingen backstabbing, inget skitsnack. Inte alls. Jag vill bara tacka för den här tiden. Du var en bra vän, Blogge. Vi hade kul ihop. Tack vara dig fick jag en massa nya bloggvänner som jag aldrig hade lärt känna annars.
Jag skyller inte denna skilsmässa på dig. Som jag ser det var det dina vårdnadshavare som inte längre ville ha mig i huset. De fick andra prioriteringar helt enkelt. Sånt händer. Inga läpphängarfeelings över det.  

Någon intellektuell sa en gång ”Att skiljas är att dö en smula”. Povel Ramel var snabb att parafrasera det och sa ”Att skiljas är adjö en smula”. Och så får det bli. Det får bli en smula adjö.
Adjö kära vän. Tack för denna tid.

Om du är orolig över hur det ska gå för mig, om jag ska bli bostadslös eller så, så kan jag glädja dig med att jag hittat en ny kompis. Det visade sig att du faktiskt inte var oersättlig, även om det kändes så ett tag.
Jag har blivit mottagen med öppna armar av en snubbe som heter Word. Hans efternamn är Press. Du kanske har hört talas om honom. Han verkar faktiskt vara en rätt cool kis, en sån typ man i USA förmodligen skulle kalla dude. Jag kallar honom Wordy. Jag känner redan nu att Wordy och jag kommer att bli bästisar, fast vi bara känt varandra i några dagar.

Det här blir mitt sista blogginlägg hos dig, Blogge. Jag kommer att fortsätta blogga, fast nu tillsammans med min nya bästis Wordy.
Men du Blogge, om du vill komma och hälsa på någon gång så är du hjärtligt välkommen. Här är min nya adress: https://pappanhasse.wordpress.com

Tack för den här tiden kära Blogge.
Må du vila i frid!

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Adjö till en kär vän, hej till en ny bästis

  1. Men gud vilket gulligt inlägg!! Jag blir nästan rörd. En gravöl över Blogge. Han blev inte så jättegammal. Hoppas Wordy är av en mer tålig sort. 🙂

    Gillar det jag sett av din blogg so far och kommer säkert läsa igen!

  2. Adde

    Hej igen, ser fram emot fortsättningen

  3. Grevinnan Blåst

    Men… jag blir alldeles stum av det du skriver. Dina ord fängslade mig för ett ögonblick. Du skriver bra. 😉
    Garanterat kommer jag att återvända in hit till dig och din blogg – lägger dig som favorit så jag snabbt hittar tillbaka till dig!

    • Men… då blir jag lite stum tillbaka av det du skriver i denna kommentar. Och glad. Jag ska väl inte vara en sämre kålsupare… så jag lägger i retur in dig i min favoritlista här till vänster.

Kommentera

