Nu är det nog lite extra tufft att vara ogift man

Förr i tiden kunde det räcka med ett enkelt ”Vill du gifta dig med mig?” från mannens sida.
Behövde inte vara så mycket märkvärdigare. Möjligtvis frågat från knästående ställning för att göra det lite extra speciellt.
Och sedan vid talet till bruden på bröllopsfesten var det nog inte helt ovanligt att den nyblivne maken, halvpackad och nervös, nöjde sig med ett snabbt levererat ”Jag älskar dig. Skål”.
Kort, enkelt, koncist och direkt till pudelns kärna. Inga krusiduller. Inget lull lull. ”Jag älskar dig. Skål”. Lika kort som genialiskt.

Men detta var förr i tiden. Sommaren 2010 förändrades allt. Och felet är Prins Daniels samt en amerikansk űberförälskad snubbes.
Först var det Prins Daniel som sommaren 2010 höll bröllopstalens bröllopstal. I direktsänd tv dessutom. Det gick inte att vara oberörd, även om man var republikan. Kärleken övervinner allt liksom. Hur skulle någon nybliven make kunna hålla ett tal i den klassen därefter? Allt som alla nyblivna makar sa till sina nyblivna fruar på bröllopsfesten efter den där dagen i juni 2010 blev ju bara som taget ur någon gammal pilsnerfilm med Sickan Carlsson och Åke Söderblom. Tafatt!
Och precis lagom till att Prins Daniels tal börjat försvinna från folks medvetande i allmänhet och från blivande brudars i synnerhet, ja då slår en skitförälskad jänkare till och genomför tidernas frieri. Och han filmar det och lägger sedan ut det på Youtube så att alla män som funderar på att fria ska få sitt självförtroende totalt nedkört i botten.
Taskigt eller genialiskt? Döm själva:


Tack gode gud att jag är gift!

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Nu är det nog lite extra tufft att vara ogift man

  1. Ewa

    Hej ,, kul du hitta mig då ska jag spara dig också på RSS så jag hittar dig igen =)

    Ja du det här med bröllop kan man prata mycket om men jag är nog lite på Prins Daniels Linje OM man nu ska gifta sig så är ju det rätt stort ,, och något man gör för man verkligen älskar någon ( förhoppningsvis ) Och då är ett Jag älskar dig Skål ,, lite platt ,, lite som god jul innan man drar nubben !!

    Jag skulle nog bli besviken på ett sånt ”tal ” även om jag själv hatar att tala inför publik så får man nog skärpa till sig en sådan dag !!

    Massa Kramar och jag önskar dig en super Torsdag !!!

  2. Hej igen! Skickligt att få till ett likadant ”huvud” här som på AB:s blogg. Det har inte jag fixat alls….

Kommentera

