Hjälp! Min femårings stora intresse är ****.

Det finns nog inget roligare att prata om än bajs i alla dess former, färger och konsistenser. Från förberedelse av fis hela vägen till fullskalig diarré. Ja, nu refererar jag alltså inte till mig själv utan till min yngste son Ville, 5 år. Jag vill bara förtydliga det.
Mitt intresse för bajs är… ja, inte jättestort om man säger så. På en högst normal nivå skulle jag nog vilja påstå. Men att döma av frekvensen bajsinlägg från Ville i hans och mina diskussioner så förefaller exkrementer av alla dess arter ligga Ville hyfsat varmt om hjärtat.
Idag till middagen informerar han mig om anledningen till att skator är svarta och vita.
– Det är för att man ska se att de bajsar bajs som är svart och vitt.
Jaha, det visste jag faktiskt inte. Men det låter onekligen som något naturen skulle ha kunnat hitta på genom alla år av evolution.
– Och de fåglar som är röda och blå då, som till exempel papegojor, betyder det att deras bajs är rött och blått?, undrar jag uppriktigt nyfiken på vad svaret ska bli.
– Nej, dumma pappa. Det betyder att de gillar jordgubbsglass och blåbärsglass.
Så klart. Ville tar sista tuggan från middagstallriken och dricker upp sitt halvfulla vattenglas. Sedan dukar han av och meddelar följande:
– Nu är jag bajsnödig, för jag dricker ju så mycket vatten till maten.
Sedan går han iväg till toaletten nynnandes på ”Jag är en gummibjörn”. Jag stannar kvar i köket och väntar på att han ska ropa ”Färdig”. Jag nynnar av oklar anledning också på ”Jag är en gummibjörn”.

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Hjälp! Min femårings stora intresse är ****.

  1. starkskör

    Barns logik är bara för underbar!! *hahahahaha* 😀

  2. Skrattar gott, vad jag älskar barns tankar, de funderar egentligen så logiskt, och plötsligt inser man hur enkelt livet är, i alla fall från ett barns ögon.
    Undrar lite, kommer man verkligen ur kiss o bajsåldern, jag skrattar i alla fall fortfarande gott åt det, men det brukar förvisso vara i barns närhet.

    stor fredagskram

  3. Pingback: Jag är en rockstar, och nu har jag bajsat klart |

Kommentera

