Den ridande polisen räddar mig ibland

Jag har en kompis som är ihop med en ridande polis. Ibland när jag känner att mina söner tycker att jag är lite töntig, när det med andra ord är dags att jobba på coolhetsfaktorn, så brukar jag säga till dem att jag minsann känner en riktig ridande polis. Jag har visserligen aldrig mött den polisiäre ryttaren ifråga (bara hans flickvän som är en f.d. arbetskompis till mig), men det vet ju inte Felix och Ville om. De blir bara djupt imponerade över att jag faktiskt känner en ridande poliskonstapel – en alldeles riktig en, en sån som inte är tecknad. Jag blir genast lite coolare i deras ögon. Det är då rakt inte alla pappor som känner riktiga levande ridande poliser utrustade med batong och pickadoll och ridstövlar. Men det gör deras pappa. Det är coolt.
Ett billigt knep till popularitet, jag vet. Men va fan, det funkar ju.
Ja, det är lite så jag jobbar.

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Den ridande polisen räddar mig ibland

  1. Smart jobbat! Man ska ”hota, muta och ta till trix” ibland! 🙂

  2. Dumlund

    Lite som ”Woddy Woodpecker from space” , fast i helt andra syften!
    Coolhetsfaktorn kan dock variera något, beroende av vem man vill impa på.
    (hoppas du inte spillde ut fredagsdrycken nu)

Kommentera

