Mina söner är anatomiska mirakel

Mina söner visar sig helt oväntat vara två stycken anatomiska mirakel.
Att få ett anatomiskt mirakel är ju i det närmaste osannolikt (mirakel växer verkligen inte på träd), men att båda ens söner skulle visa sig vara just anatomiska mirakel är ju verkligen ”unheard of”. Och att både dessutom skulle visa sig ha samma typ av anatomiskt mirakulösa åkomma är ju fullkomligt otroligt. Men det är faktiskt sant.
Det har, efter grundliga studier från min sida, visat sig att både Felix och Ville lider av selektiv hörsel. Eller vete fan om de lider av det, men de har det i alla fall. Låt mig ge ett par exempel:
Om jag ställer mig ett par decimeter ifrån dem, samtidigt som det är helt tyst omkring oss, och säger ”Dags att lägga sig” eller ”Dags för tandborstning” så hör de inte vad jag säger. Det kan de omöjligt göra, för de responderar nämligen inte.
Om jag däremot smyger ut i köket, samtidigt som de tittar på Svampbob Fyrkant på skithög volym, och tar fram ett digestivekex och ljudlöst smyger in det i munnen och suger på det tills det blivit alldeles geggigt för att inget tuggande eventuellt ska höras så ropar de ”Vad käkar du på, pappa?”. Hur de lyckas höra kexsugandet bakom min stängda mun och över Svampbobs högljudda skrik är obegripligt. Speciellt satt i relation till att de som sagt inte hör läggdags- och tandborstsinstruktioner när det är tyst och jag är nära.
Är inte detta ett anatomiskt mirakel så vet jag inte vad som är.
Detta är helt klart något för vetenskapen att närmare undersöka och dokumentera. Vet inte om jag ska ringa läkarkåren eller Guinness Rekordbok eller faktaredaktionen på SvT. Men någon måste jag kontakta om detta, det känner jag starkt.
Jag börjar med att fråga mamman om hon också lagt märke till den mycket ovanliga åkomman selektiv hörsel.
– Ja, det har jag. Hos tre stycken killar i detta hus.

10 kommentarer

Filed under Uncategorized

10 responses to “Mina söner är anatomiska mirakel

  1. Äpplet faller inte långt från päronträdet… 😉

  2. Jamenvafasen, sådan är ju alla barn och en del vuxna lyssnar inte heller på det de inte vill höra. Se bara på alliansen som aldrig lyssnar på vanligt folk.
    Kram!
    /Skvitt

  3. HAHAHAHA
    oj, förlåt:P

  4. Skrattar högt, vet du, jag upplevde samma sak med min minsta, som för övrigt nu är 27 så han har botats, men om jag tog något godis, tvärtyst var jag, nog sjutton kom han direkt, oavsett vad, och sa: det luktar något, så det kanske var selektiv lukt i hans fall.

    • Selektiv lukt… hi hi. Intressant diagnos, men mina barn har ingen selektiv lukt. Tror faktiskt inte de har nåt luktsinne alls faktiskt. I alla fall hävdar de att de inte behöver duscha efter fotbollsmatcher eftersom svetten ju hunnit torka in och inte längre är att betrakta som svett och därmed knappast kan lukta. Tolkar det som att de ej har selektivt luktsinne.

  5. Veeet! ALLA barn har selektiv hörsel….så ring inte Guinness rekordbok, för TYVÄRR är dina barn inga underbarn…vad gäller det…. 😦 Jag är ledsen att ta ifrån dej den….stoltheten. 😛

Kommentera

