Jag blir inte klok på kokplattan

Lycka på semestern för en del är att upptäcka ett par badtofflor med gummibjörnsmotiv.

Olycka på semestern för en del andra är att upptäcka att kokplattan i hotellrummet har en diameter motsvarande ett äpple, ett halvt läsglasögonpar eller ett lillfinger.

Tror först att jag hamnat i ett dolda kameran-inslag, ni vet ett sådant där inslag där de gjort allting mindre än vad det egentligen är eller vänt hela rummet upp och ned och limmat fast allt som normalt står på golvet i taket. Men bortsett från kokplattan så verkar allt annat ha normal storlek.
Eller kan det vara så att vi bokat in oss på något sorts bantningshotell där kokplattorna med flit är små för att de boende inte ska kunna äta för mycket. Men jag har inget minne av att vi bokade resan via Viktväktarna.
Hur är det möjligt att laga mat på en lillfingerstor kokplatta? Kort sagt, hur tänkte de här? Det finns ju bara utrymme att laga en potatis i taget. Eller är kastrullerna höga som skyskrapor och det är tänkt att man ska stapla potatisar på varandra? Nej, så kan det väl ändå inte vara. Och några sådana kastruller hittar jag inte i skåpen.

Detta kokplatteproblem har nu ockuperat min hjärna i flera dagar och säkerligen trängt undan en massa andra intressanta tankar (eller tankar i alla fall, huruvida intressanta lär jag ju aldrig få veta). Men hur mycket jag än tänker ”outside the box” så finner jag inga svar till kokplattans minimalistiska utformning. Jag får helt enkelt lov att fråga hotellchefen innan vi åker hem. Jag kan omöjligt gå runt med detta numera ganska så gigantiska problem i mitt huvud resten av livet.

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Jag blir inte klok på kokplattan

  1. jenny

    prova googla μπρικι platan e till for at koka kaffe och inte mat 🙂

  2. Dumlund

    En köttbulle i taget.

  3. Ha ha ha ha ha! Jag skrattar så att jag inte kan skriva….Ha ha ha ha ha!…..”…stapla potatisar ovanpå varandra…” Ha ha ha ha ha!

Kommentera

