En smått sensationell uppgift

Sitter på flygplanet på väg hem från Kreta. Felix är på väg att starta sitt Nintendo. Ville får syn på det, och knackar Felix på axeln.
– Felix, du får inte spela Nintendo i luften, säger han.
– Varför, frågar Felix.
– Om man startar typ elsaker som Nintendo eller datorn eller mobiltelefonen eller en rakapparat när man flyger i luften så blir flygplanet konstigt och flyger till Danmark.
Felix tittar frågande på först Ville och sedan på mig. Ville nickar glatt – jodå, det är precis som han sagt. Jag kan varken bekräfta eller dementera Villes smått sensationella uppgift, så jag rycker lite lätt på axlarna. Felix funderar en stund och väljer sedan att stänga ned sitt Nintendo, och lika bra är väl det. Vi bor ju inte i Danmark.

8 kommentarer

Filed under Uncategorized

8 responses to “En smått sensationell uppgift

  1. Men det gäller ju signaler som mobiler sänder, du kan använda en iPhone om den är inställd pà att inte fungera som en telefon… Inga signaler som sänds med andra ord. Fast sen beror det väl pà flygbolaget…

  2. Vad häftigt! Ni kanske fortsätter er semester i Danmark om inte Felix kan hålla sej…..:P

  3. Ingen dum ide alls ….ni kan ju fortsätta semestern i Danmark…sen flyga hemåt igen och slå på nintendot igen och kanske hamnar ni i Finland eller Norge …spännande semester!!! 🙂

    • Låter ju faktiskt som en affärsidé. Man sätter sig på planet, erhåller ett Nintendo och har sedan ingen aning vart man hamnar. Welcome to Surprise Airways!

  4. Hahahaha vad roligt du har hela tiden med dina pojkar:))

    • Du ska se dem en tisdagmorgon på väg till skola och dagis – inte alltid skitkul om man säger så. Speciellt inte när Ville är i sitt ”jag har plötsligt glömt bort hur man klär på sig kläder”-stadie. Men oftast har vi väldigt kul.

  5. Hehehe. Jga minns när jag var liten och var hos en kompis t.ex. Mamma kommer för att hämta mig och jag tappar helt plötsligt varenda muskel i kroppen och kan varken stå eller klä på mig.
    Lite som dessa fantastiska getter haha. Fainting goats

Kommentera

