364 dagar tills nästa besök

Rosa elefanter, snurrande tekoppar, flygande mattor, en vild mus, ett lustigt hus och fritt fall. Nej, jag beskriver inte min ungdoms studentfester. Det årliga besöket på Gröna Lund är helt enkelt avklarat. Pust!
Som vanligt köper vi lotter till chokladhjulet motsvarande ett ekonomiskt värde som hade gett oss majoritetsägande i Marabou. Det enda vi får med oss nu är en 55 grams chokladkaka.
Nu återstår bara att tvätta bort sockervadd från håret, händerna, t-shirten, dagväskan, bilnycklarna, vattenflaskan, plånboken, foppatofflorna, öronen, byxorna, fötterna, kameran, mobiltelefonen, kalsonglinningen samt båda näsborrarna.
364 dagar tills nästa Gröna Lund-besök. Pust igen!

8 kommentarer

Filed under Uncategorized

8 responses to “364 dagar tills nästa besök

  1. Själv försöker jag muta min äldsta son att ta med sej sina bröder till Gröna Lund, så jag slipper….;)

  2. Dagväskan?

    *googlar förtvivlat men hittar bara en massa damväskor*

    • Varje ansvarstagande förälder har naturlgtvis en liten chic dagväska med sig där man kan pula ned små plastleksaker från Grönans Vinst varje gång-ställen. Min chica dagväska var den lokala ICA-affärens gula plastpåse.

  3. Hillevi

    Du sparar väl allt detta du skriver nånstans säkert? Otroligt underhållande och vilken grej att samla i bokform! /Hillevi

  4. Adde

    Skönt när ungarna blev större då kunde de gå själva, ett år fick mina flickor säsongskort, tror de fick nog efter det. Nästan så man saknar det.

  5. Erkänn… du köpte säsongskort till flickorna men använde det själv när de var i skolan.

Kommentera

