På med gummihandskarna, och så ner i mulltoan

Det är dags att tömma mulltoan på landet. Det är något fel på den. Den förmultnar inte innehållet som den ska, så jag måste tömma den uppifrån. Den är proppfull av… ja, ni fattar. Inget roligt jobb, men det måste göras. På med gula gummihandskar bara, och så dyka ner.
Då, just precis då när jag står med mina händer nergrävda i tre månaders bajs och kiss, ja just då när man inte tror att det kan bli så mycket värre… då börjar det klia. Det har inte kliat någonstans på hela kroppen på hela dagen, men just då börjar det klia. SÅ IN I HELVETE. Inte minst i ansiktet.
Jag tar upp mina händer och ska så när börja klia mig reflexmässigt i ansiktet. Ser då händerna och de kiss- och bajsgeggiga gummihandskarna de är beklädda med. Ändrar snabbt klitaktik. Försöker riva ansiktet mot väggen för att eliminera kliet. Lönlöst. Försöker använda axeln som kliverktyg. Funkar inte. Det enda jag vet kommer att funka är händerna, men de känns ju i dess tillstånd inte som något attraktivt klialternativ. Men jävlar vad det kliar.
Och nu börjar det klia på ryggen också. Och på magen. Och på huvudet. Och på fötterna. Och i arslet. Och på knäna. Och i öronen. Det kliar precis överallt på hela kroppen. Och där står jag med mina händer insvepta i exkrement. Det kliar närmast outhärdligt. Jag ropar till Felix och Ville och ber dem komma in och klia mig. De är mycket väl medvetna om att jag håller på att tömma mulltoan så de tänker då rakt inte kliva in där och börja klia mig.
Det finns till slut bara en sak kvar att göra. Jag måste slita av mig gummihandskarna och klia mig. Det här går bara inte längre. Men gummihandskar är inte så lätta att få av sig som man kan tro. De har liksom nästan limmats fast på huden på grund av dess material, svett och tighthet. Kämpar länge och väl att slita av mig dem, men halkar mest hela tiden när jag ska ta tag i dem eftersom det är så mycket hal gegga på dem. Till slut får jag dock av mig dem. Lycka. Tar upp de handskbefriade händerna i luften, tittar på dem och tänker ”Nu ska ni få klia som ni aldrig har kliat förr”. Jag släpper lös dem… bara för att upptäcka att nu plötsligt så kliar det ingenstans längre. Nu har allt kli försvunnit. Hur är det möjligt? Står stilla en stund och känner efter. Nej, det kliar ingenstans nu. Nyss var jag arg för att det kliade, nu blir jag arg för att det inte kliar.
Vad ska jag göra nu? Det är väl bara att åter ta på mig gummihandskarna och dyka ner i muggen igen. Eller… eller så kan jag ta fram en kall öl ur kylen och sätta mig i en solstol och dricka upp den. Det blir ett lätt val.

5 kommentarer

Filed under Uncategorized

5 responses to “På med gummihandskarna, och så ner i mulltoan

  1. Där sa du ett sant ord… skitgöra var vad det var, on so many levels… crap!

  2. Ha ha ha ha ha ha ha ha ha!
    ….och så tyyyypiskt!
    Och guuuuud vad du är DUKTIG som tömmer mulltoan (eller vad du gör…) UPPIFRÅN??

    Kanske ingår detta mulltoe-grävande i ditt bisarra luktsinne (du tycker ju om lukten av avlopp, eller vad det var….)?

  3. Det har du rätt i. Det har jag inte tänkt på. Kanske dök jag ned i mulltoan så snabbt för att jag undermedvetet vet att jag älskar doften av kloak. Frågan är om det är fel på min hjärna eller på mitt doftsinne, eller – gud förbjude – båda.
    Nu har du satt griller i huvudet på mig.

  4. Yes! Give me five! Me like griller i huvet!

Kommentera

