Ville har bestämt sig för husdjurssort

Ville och jag har haft många diskussioner om husdjur den senaste tiden (länk: Ville vill ha ett husdjur). Han vet att jag är allergisk mot pälsdjur och att lejon, tigrar och leoparder sålunda inte är tänkbara alternativ. Men jag har sagt till honom att ett akvarium skulle kunna funka. Han har varit avogt inställd till ett sådant, för hur mysigt är det att sitta i soffan och titta på Bolibompa och ha en neontetra eller en guppy i famnen som man klappar och kliar under hakan? Men nu verkar intresset för fiskar i hemmet ha vänt.
– Jag vill faktiskt ha ett akvarium, säger Ville.
– Vad ska du ha i akvariet då, frågar jag.
– Guldfiskar och tigerhajar.
– Men då kommer ju tigerhajarna att äta upp alla guldfiskarna.
– Det gör inget. Då har jag ju kvar tigerhajarna i alla fall.
Svårt att argumentera mot den logiken.

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “Ville har bestämt sig för husdjurssort

  1. Adde

    Vad sägs om grodor och/eller tibetanska tångräkor?

  2. Hahaha, bra argument där Ville.
    Annars kan jag rekommendera en Malte, den sorten går alldeles utmärkt att klia under hakan på, även sängmys och allehanda hyss utföres gärna.

  3. Kom igen pappan Hasse! Det enda sättet att bli av med sin rädsla är att MÖTA den: Köp en liten undulat och bli av med fågelrädslan! Det gjorde jag när jag var rädd för katter: Skaffade en kattunge. Sen var det slut på katträdslan. Skitenkelt! Någon spindel tänker jag dock inte skaffa….*ryser*

Kommentera

