Lite släktforskning på kvällskvisten

Vi ringer barnens farmor för att säga hej. Felix och Ville ser detta som ett utmärkt tillfälle att upplysa farmor om deras kunskaper i släktforskning. Oklart varför.
Ville börjar.
– Farmor, Felix är ett barn och jag är ett barn. Det är därför vi kan vara barnbarn, informerar han.
Felix nickar instämmande och tar över luren.
– Och farmor. Du är våran pappas mamma men du är våran farmor. Fast du är inte två personer utan bara en. Jättekonstigt, men så kan det faktiskt vara i en del familjer.
Jag uppfattar inte farmors respons, men jag hoppas hon instämmer i att hon bara är en person.
Jag tar över luren från Felix.
– Då säger vi godnatt till både mamma och farmor, säger jag avslutningsvis till min mamma och tillika barnens farmor.
– Då säger vi två också godnatt, svarar hon skrattande.

9 kommentarer

Filed under Uncategorized

9 responses to “Lite släktforskning på kvällskvisten

  1. Ja, det kan ju lätt bli lite snurrigt där ibland… Själv har jag svårt att bestämma mig om vissa ”titlar” i vår släkt. Min morfar kallar vi för Övermorfar till Elise. Men Militärpappans morfar, vad blir han? Kan man ha två eller blir han farmorfar? Vi får se vad hon själv väljer… =/

  2. Mina två minsta rabblar allas släktrelationer här också =0)

    Boppan tre år ,allra mest, och dessutom tillägger han att man har eller inte har en snorre =0)

    Hemikram

  3. Uppenbart livsviktig =0)

  4. För att riktigt snurra till det kan du ju berätta om alla dina personligheter: Pappa, son, bror, kusin, make osv osv…..Snacka om schizofreni…typ.

    • Vågar inte. Det skulle göra dem förvirrade för all framtid. Ville tror ju att jag jobbar som hemlig agent, så om jag skulle börja nämna en massa andra ”roller” skulle nog hans illusioner om en agent-pappa få sig en oreparerbar knäck.

  5. Näe, vänta tills dom förstår att du inte är agent….vid 20 års ålder…:P

Kommentera

