Jag önskar ibland att jag var ett barn

Jag önskar ibland att jag var ett barn. En åttaårig gosse vars största utmaning i livet var att komma på ett nytt bus eller en ny lek.

  • Jag önskar att jag skulle äta syltmackor till frukost minst tre dagar i veckan. Men vänta, det gör jag ju.
  • Jag önskar att jag skulle tycka att det roligaste som finns i hela världen är att hoppa ohämmat i sängen som vore den en studsmatta. Men vänta, det gör jag ju.
  • Jag önskar att jag skulle borsta tänderna i fruktsoda ibland bara för att det smakar så gott. Men vänta, det gör jag ju.
  • Jag önskar att jag skulle tycka att ”Jag är en gummibjörn” är en av världens bästa låtar. Men vänta, det gör jag ju.
  • Jag önskar att jag skulle tycka att det är helt okej att ha olika strumpor på fötterna. Men vänta, det gör jag ju.
  • Jag önskar att jag skulle tycka att det är kul att ha shoppingvagnsrally när man är på Coop Forum. Men vänta, det gör jag ju.
  • Jag önskar att jag skulle torka av mig glassrester på tröjan istället för på en servett. Men vänta, det gör jag ju.
  • Jag önskar att jag skulle våga fuska för att vinna Den Försvunna Diamanten. Men vänta, det gör jag ju.
  • Jag önskar att jag skulle tycka att ett bad utan batteridrivna leksaksbåtar i badkaret inte är värt besväret. Men vänta, det gör jag ju.
  • Jag önskar att jag skulle älska att se tecknad film på bio. Men vänta, det gör jag ju.
  • Jag önskar att jag skulle äta lite för mycket godis när jag ser den tecknade filmen på bio. Men vänta, det gör jag ju.
  • Jag önskar att jag skulle göra bomben i en swimmingpool utan att bry mig om ifall folk runt omkring blir blöta. Men vänta, det gör jag ju.
  • Jag önskar att jag skulle tycka att det är kul att ha snöbollskrig i typ tre timmar. Men vänta, det gör jag ju.
  • Jag önskar att jag skulle tycka att pannkakor och gelehallon är en bra kombination. Men vänta, det gör jag ju.
  • Jag önskar att jag skulle dricka så mycket läsk i ett svep så att jag skulle spontanrapa en timme därefter. Men vänta, det gör jag ju.
  • Jag önskar att jag skulle våga äta chips i soffan utan att ha ett tråkigt fat att hålla mig över. Men vänta, det gör jag ju.
  • Jag önskar att jag skulle köpa pepparkaksdeg och äta upp den istället för att baka kakor av den. Men vänta, det gör jag ju.

Som sagt, jag önskar ibland att jag var ett barn. Men vänta, det är jag ju.

9 kommentarer

Filed under Uncategorized

9 responses to “Jag önskar ibland att jag var ett barn

  1. Jag köper med pepparkaksdeg bara för att äta degen. Bland annat… =)

  2. Då är du också att betrakta som en åttaåring… bara så du vet.

  3. Barnasinnet är absolut fundamentalt i en vuxen mans goda karaktär – annars ingen god barnauppfostrare =0)

    Hemikram ♥

    • En gång barn, alltid barn. Jag menar, vem kan inte tycka att det har sin charm att dricka för mycket läsk med okontrollerbara rapar som följd?! Och en vattenbomb utan att stänka ned omgivningen är ju faktiskt ingen riktig vattenbomb, det är ju bara ett litet plask.

  4. 🙂
    Har man barnsinnet i sej bra så är man också en underbar förälder! För man är ju DÄR redan och förstår precis. Som du!

  5. ….det ska stå:”….barnasinnet i sej KVAR så är man också….” bla bla bla

  6. Då önskar vi samma sak. Jag förstår inte hur det känns att vara ”stel och vuxen”…faktiskt…

Kommentera

