”Pappa, jag har lärt mig ett asbra trick.”

Felix kommer fram till mig.
– Pappa, jag har lärt mig ett asbra trick. Vill du se?
– Vad är det för trick, frågar jag.
– Man fyller en hink med vatten och sedan viftar man runt med hinken snabbt. Då ramlar det inte ut något vatten även fast hinken lite då och då är upp och ned.
– Är det sant?
– Helt sant, pappa. Det är ett magiskt trick. Vill du se?
Det låter ju gravitationsmässigt omöjligt, så självklart vill jag se. Jag kanske kommer att bevittna historia. Ett sånt trick skulle han ju för tusan kunna uppträda på Cirkus Scott med.
Vi går ut i trädgården och fyller en plasthink med vatten. Felix placerar mig ett par meter ifrån honom.
– Nu ska du få se på värsta tricket, pappa.
Och så börjar han veva runt med den vattenfyllda hinken.
Låt mig sammanfatta tricket i följande tre punkter:
1. Felix behöver träna lite mer på detta vattentrick innan han placerar ut folk i närheten.
2. Vi väljer att inte ringa Cirkus Scott riktigt ännu.
3. Jag behöver ett badlakan.

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “”Pappa, jag har lärt mig ett asbra trick.”

  1. Ha ha ha! Men ERKÄNN att du kunde tricket innan…? ERKÄNN!!

    • Jag erkänner. Jag ville helt enkelt bara få Felix att känna att hans trick var något alldeles speciellt, något som nog egentligen var omöjligt att genomföra och som man förmodligen skulle kunna uppträda med på Cirkus Scott. Jag spelade helt enkelt mer korkad än jag är för att han skulle bli lite extra mallig som nu skulle imponera på sin punchiga farsa. Ofta är jag faktiskt mer korkad än vad jag är (ehh?!), men just i detta fall spelade jag bara korkad. Bom Bom Pang!

  2. japp Bom bom pang! *Ler stort*

    Fast en man som är dyngsur för att han tolerera sina barns lärdomar är urgullig, bara så att du vet det =0)

    Hemikram ♥

  3. starkskör

    *skrattar gott* 😀

Kommentera

