Var bor Zlatan egentligen?

I bilen på väg till dagis och skola imorse inträffade följande konversation:
Felix: Jag vet var Zlatan bor.
Jag: Var då?
Felix: I Göteborg.
Jag: Nä.
Felix: Var bor han då?
Jag: I Milano.
Felix: Vad är det för något?
Jag: Det är staden där Milan spelar. Och där Zlatan bor.
Felix: I Italien ja. Men jag menade i Sverige. Då bor han i Göteborg.
Jag: Nä.
Felix: Var bor han i Sverige då?
Jag: I Malmö.
Felix. Jaha. Det vet jag var det ligger. Det är där ”Alfons på Skansen” spelas in.
Jag: Nä.
Felix: Nähä.
Nu hajar Ville plötsligt till.
Ville: Va?! Finns Zlatan på riktigt?

12 kommentarer

Filed under Uncategorized

12 responses to “Var bor Zlatan egentligen?

  1. Han finns hos mig…dotterns häst heter Zlatan..han står i vårat stall…om det är den Zlatan ni pratar om…han hoppar hinder som ”riktige” zlatan gör mål!!
    Den tvåbente Zlatan bor väl i Malmö?!
    kraaaam

  2. hans uppväxt skedde i Rosengård i alla fall…

    Idag söker jag ditt och alla andras stöd för något jag försöker att göra för en annan människa…

    Jag skulle uppskatta om du ville läsa

    Hemikram

  3. Ha ha ha! Ville är bäst!!! 🙂

  4. Dumlund

    ”Om du inte äter upp ärtorna så kommer Zlatan och tar dej!”

  5. Adde

    Ville har rätt, har länge misstänkt att han är en fiktiv person.

Kommentera

