Vetenskapliga fakta om kräftor

Igår hade vi kräftfest. Idag på morgonen formulerar jag en teori om skaldjuren ifråga.
Teorin lyder: Kräftor framkallar huvudvärk.
Lite oväntat att ett kokat skaldjur kan skapa spänningar i huvudet kan man tycka, men icke desto mindre ett faktum. Det vet jag alldeles säkert nämligen.
För att höja denna personliga teori till en vetenskapligt underbyggd tes behöver jag i god forskaranda utföra ett oberoende test. Så jag vänder mig till Felix och Ville.
– Åt ni kräftor igår kväll, frågar jag.
– Nej, vi åt chicken nuggets, svarar Felix.
– Har ni huvudvärk idag, frågar jag vidare.
– Nej, inte alls, svarar båda sönerna.
Sålunda ser jag det som vetenskapligt bevisat att kräftor framkallar huvudvärk. Jag kan helt enkelt inte se någon annan logisk koppling mellan gårdagens intag av kräftor och dagens huvudvärk.

8 kommentarer

Filed under Uncategorized

8 responses to “Vetenskapliga fakta om kräftor

  1. Självklart! Mycket bra undersökning! Jag tror ost och kex kan skapa samma lidande…

  2. Hillevi

    Mmmm, dessa nubbar, till… mmmmm!

  3. Anonym

    Nu förstår jag varifrån Ville fått sin intelligens och slutledningsförmåga. 😛
    Oinloggad erviluca.

  4. Dumlund

    Du är lite på rätt spår, men det är inte kräftorna som framkallar huvudvärk.
    Empiriska, vetenskapliga expriment har påvisat att det är DILLEN som är den direkta orsaken till huvudvärk. Fråga sönerna om de förtärde någon dill i lördags. Och fler hypoteser: Midsommardagen verje år brukar skuggas av Midsommaraftonens färskpotatisförtäring som då troligtvis kontaminerats av dill.

Kommentera

