Gammelsmurfen flåsar mig i ansiktet

Vi såg ”Smurfarna 3D” på bio i helgen.
Felix och Ville var väl inte direkt jättesugna på att bekanta sig närmare med ett gäng blåa toppluveförsedda dvärgar, men jag lyckades övertala dem till slut. Jag älskar nämligen att gå på bio med Felix och Ville.
Jag råkade nicka till någonstans i början av filmen. Vaknade dock hastigt upp när Ville med hjälp av en välplacerad armbåge i mitt mellangärde bad om sin Festis för att släcka törsten efter att ha satt i sig sitt lösgodis på ny världsrekordtid. Öppnade yrvaket ögonen bara för att konfronteras med en skäggig gammelsmurf som stod och flåsade mig i ansiktet endast ett par centimeter bort. Inte så lite läskigt!
Hur fan hamnade han där, mitt framför ögonen på mig? Jag blev mycket rädd och utstötte omgående ett desperat ”Hjälp”, innan jag insåg att det var 3D-teknologin som hjälpt gammelsmurfen att förflytta sig ut över publiken och fram till mitt face. Efter mitt ”Hjälp” blev raderna 14 och 15 också rädda och skrek till. Och förmodligen skrämde allt detta gammelsmurfen för han drog sig mycket snabbt tillbaka in i bioduken igen. Pust!

5 kommentarer

Filed under Uncategorized

5 responses to “Gammelsmurfen flåsar mig i ansiktet

  1. Det är läskigt att gå på bio ”nuförtiden”….”Det var bättre förr”, då gubbarna höll sig på bioduken, eller hur?! 😛

  2. Jag älskar 3D!! *skrattar*

    Hemikram

  3. Äh! *tjurar i ensamhet*

Kommentera

