Det röda c-vitaminröret

Upptäcker i lördags till min glädje ett rött rör bredvid det gulgröna c-vitaminröret i köksskåpet. Härligt. Börjar nämligen bli trött på citronsmaken på tabletterna i det gulgröna röret så det ska bli gott med jordgubbssmak på c-vitamintabletterna ett tag framöver.

Plockar ut en brustablett ur det röda röret och lägger ned i ett glas vatten. Tar en klunk. Tycker mig inte känna någon direkt överdriven jordgubbssmak. Men kanske är min tunga van vid citronsmaken och behöver nu några dagar på sig för att ställa om smaklökarna till jordgubbsläge.
Jag upprepar brustablettsproceduren söndag, måndag och tisdag. Men fortfarande ingen jordgubbssmak att tala om. Ingen jordgubbssmak alls faktiskt. Jag är mycket förvånad. Och besviken. Begriper det helt enkelt inte.
Imorse fick jag förklaringen till avsaknaden av jordgubbssmak. Det röda röret är nämligen inget c-vitaminrör med jordgubbssmak på brustabletterna. Det visar sig vara ett rött rör med samarintabletter i.  
Inte undra på att jag haft bra mage de senaste dagarna.

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Det röda c-vitaminröret

  1. Ja, så kan det gå… tur att det inte var en farlig sammanblandning…

    Hemikram

  2. Ha ha ha ha!

    Jag älskar C-vitamin citron. Och granatäpplesmak! MUMS! Rekommenderas varmt!

  3. Hahaha, bra att det blev en bra mage av det hela.

  4. =D Hahaha!! Så det kan bli…

Kommentera

