Ett sorts porträtt

Föräldramöte på skolan. Alla barnen har ritat av sina föräldrar och lagt på sina respektive bänkar. Föräldrarna får gå runt och försöka hitta sig själva på teckningarna. Alla föräldrar hittar ganska så omgående sina barns teckningar. Utom jag. Jag kan inte ens med vild fantasi se mig själv på någon av teckningarna. Till slut är det bara en bänk och en teckning kvar. Jag vänder på teckningen och där står Felix namn. Jag sätter mig vid bänken och stoppar ned teckningen i jackfickan.
Frågan jag nu brottas med är varför Felix ritat av Sven-Otto Littorin.

7 kommentarer

Filed under Uncategorized

7 responses to “Ett sorts porträtt

  1. HAHAHHAHA ja det är fan likt han;)
    Å en lite bredare MC Hammer frilla

  2. Ha ha ha! Oavsett vem mannen är så är det en väldigt snygg teckning! Kanske han ritade sin ”dröm-pappa”….eller nåt…Han är väl lite Egensinnig, den unge mannen – precis som sin pappa!
    Jag minns när min Äldsta son var på 4-årskontroll och först betedde sej som en Idiot genom hela kontrollen, och när han sen skulle rita en gubbe, vägrade han och sa ilsket: ”Näe! jag tänker rita en elefant!” och så gjorde han det!
    🙂

  3. Jag hade ingen koll direkt på hur S-O Littorin ser ut, så jag googlade, och jag, det är ju han på teckningen! Ha ha ha ha! 🙂

Kommentera

