Ett magiskt trick

Ville hittar en trollstav under soffan. Han tar upp den och börjar vifta med den. 
– Kokos pucko fillijokus. Jag önskar att jag var Ben 10 när han var tonåring.
Han tittar på sig själv och inser att han inte har förvandlats till en tonårig Ben 10.
– Åh, jag kan ju inte trolla, suckar han.
Han tittar sig runt i rummet efter någonting nytt att trolla med. Han får syn på mig.
– Kokos pucko fillijokus, säger han och viftar trollstaven i min riktning. Jag önskar att pappa var en groda.
Han iakttar mig noga, men jag förvandlas otroligt nog inte till någon groda. Han ser först besviken ut, men sedan ler han och säger:
– Pappa blev ingen groda. Det var bra. Jag vill ju ha kvar min pappa.
Mitt hjärta smälter och jag erbjuder honom genast dubbel dos lördagsgodis.

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Ett magiskt trick

  1. Puh! *andas ut*
    Grodor kan ju inte skriva!
    🙂

Kommentera

