Fakta om mat och dryck

Åker till Coop Forum för att handla. Tar med mig Ville som inköpsassistent. Han visar sig besitta oanade kunskaper om mat och dryck.
– Jag vet hur man gör korvbröd. Man tar en macka och viker den.
– Jag vet varför tomater är röda. Skulle dom vara gula skulle dom ju vara citroner.
– Det heter läsk för att det är så läskigt gott.
– En diskborste kan man också använda som tandborste om man har asastora tänder.
– Den där papperspåsen kan vi skicka till Afrika sedan när vi packat upp så kan någon elefant använda den som solhatt.
– Det heter leverpastej för att den inte är död.
– Fiskpinnar kan inte simma, för dom har inga såna där fjädrar. Så dom får ta bussen.

Jag lämnar Coop Forum med både ny mat och nya kunskaper. Inte illa för en söndagseftermiddag.

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Fakta om mat och dryck

  1. Hahaha, er kan man lita på, att komma in hit är samma sak som ett gott skratt.
    För övrigt ska jag tillägga att jag hade högläsning av din blogg för gubbe och yngsta sonen, de låg dubbelvikta, så dubbelt tack för de goa garven.

  2. Haha!! Ja, på din blogg lär man sig alltid något nytt! =)

Kommentera

