En andlig diskussion

Det är någonting speciellt med den korta bilfärden till dagis och skola. Vi har bara fem minuter på oss varje morgon, men vi lyckas nästan alltid komma in på något intressant att prata om.
Imorse lät det så här i bilen:

Felix: Måste jag alltid fylla år i februari?
Jag: Ja. Vill du inte det?
Felix: Nej. Jag vill fylla år på sommaren.
Jag: Varför då?
Felix: Då kan jag ha fotbollskalas.
Jag. Tyvärr, det går inte att ändra på födelsedagar.
Felix: Jo, det gör det visst.
Jag (förvånad): Hur då?
Felix: Man kan födas på nytt.
Jag (ännu mer förvånad): Va?
Felix: Man kan födas på nytt.
Ville: Felix, då kommer du inte att födas i Sverige för här finns du ju redan.

Det är i stunder som denna som jag blir så vansinnigt nyfiken på vad det ska bli av Felix och Ville när de blir vuxna.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “En andlig diskussion

  1. Tur att man är en morgonmänniska! Det lär bli värre för Militärpappan att tackla diskussioner på denna nivå under morgontimmarna. Kloka ord från kloka pojkar.

  2. Härligt! Speciellt när killarna själva har svar på De Stora Gåtorna. 🙂

Kommentera

