En talangfull familj

Ville informerar att han ser som sin uppgift att omgående upplysa samtliga familjemedlemmar om vad vi är bra på. Ja, han uttrycker sig inte exakt så, det är mer åt ”Öh, lyssna på mej nu ra”-hållet, men det visar sig att det är just våra individuella talanger han vill lyfta fram.
– Felix är bra på att dansa disco. Pappa är bra på att titta på tv. Mamma är bra på att steka lax. Och jag är bra på att vara stora bocken Bruse.
Det låter på honom som om detta besked inte är något plötsligt infall från hans sida utan faktiskt grundar sig på noggrann research under en längre tid.
Jag glädjer mig åt att han väljer att fokusera på det positiva hos oss alla. Och med det sagt så drar jag mig tillbaka till soffan för att göra just det som han tycker att jag har en sådan utomordentlig begåvning för.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “En talangfull familj

  1. Ha ha ha! Underbart! Det gäller att uppskatta det lilla i vardagen! 🙂

  2. Skönt att få bekräftelse på att man är bra på något.

Kommentera

