Handlingskraftiga söner växer inte på träd

Jag har länge misstänkt det, men nu har jag fått bevis. Felix och Ville kan faktiskt stänka ned exakt varenda kvadratcentimeter av ett badrum inom loppet av endast fem minuter. De kan dessutom göra det fast de lovat på heder och samvete att inte ens försöka. Det gör det hela än mer imponerande tycker jag.
Och vad som får den blöta förödelsen i badrummet att anta närmast Guinness Rekordboksaktiga proportioner är att de i tillägg till nedstänkta golv, tak och väggar även lyckas med konststycket att väta ned samtliga toarullar, väggspegeln, alla offentligt exponerade burkar och tuber, den kompletta handdukskollektionen samt min gosiga badrock med nallar på. Det kan inte ha varit ett lätt jobb för två små gossar på bara några minuter.
Så kom inte och säg annat än att jag har två synnerligen begåvade och handlingskraftiga söner. Det var länge sedan jag var så stolt över dem som när jag nyss klev in i badrummet.

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Handlingskraftiga söner växer inte på träd

  1. Förstår problemet med att inte känna stolthet, känner igen det! Här är det mer hur man lyckas sprida ett rätt ”litet” antal klädesplagg (säg 40-50 st) över sitt golv så att det ingenstans går att se golvet – och detta bara på ett par dagar av normal klädanvändning. Jag har inte en chans att klara av det!

  2. Fast lite stolt var jag nog allt. Det är ju rätt kul att stänka ned ett badrum. Dessutom är det ett barns rätt att göra det.

Kommentera

