Man springer på många intressanta människor i London

Att det är vänstertrafik i London vet jag ju. Men att denna regel även gäller gående visste jag inte. Men så är det. Man går till vänster på trottoaren. Så är det bara.
Lyckligt ovetande om detta promenerar jag på väluppfostrat svenskt manér på höger sida på trottoaren, vilket för med sig att jag ofrivilligt springer på en hel del intressanta människor.
Boink. En affärsman.
Boink. En tant med käpp.
Boink. En tysk.
Boink. En barnfamilj.
Boink. En tågluffare.
Boink. Ett fotbollslag med randiga tröjor.
Boink. Mig själv. Aj! Jävla välputsade glasruta.

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Man springer på många intressanta människor i London

  1. E´ru dum, eller?! Klart man håller till vänster!
    Kommer du inte ihåg det eviga tjatandet när Sverige gick över till höger-trafik: ”Håll till HÖGER, Svensson!”.
    Nu är du i England och där säger dom:”Hold to the left, Smith!”…. Of course!

Kommentera

