Min nya kompis Alfred

Jag har redan fått en ny kompis här i London. Han heter Alfred och bor runt hörnet från där jag bor.
Han är lite sliten, nog rätt gammal skulle jag tro. Men han har massor av spännande historier att berätta. Han har varit med om en hel del i sitt liv. Den saken är säker. Jag gillar honom. Vi har känt varandra i tre dagar nu. Jag tror vi kommer att umgås nästan varje dag under den närmaste månaden.
And guess what?! Han är faktiskt en prins. Jo, det är sant. En alldeles äkta prins. Precis som Daniel. Trodde man inte att man skulle bli kompis med en prins. Men det har jag blivit. Prince Alfred. Det är min kompis det.
– Du och jag Alfred, brukar jag säga på Emil i Lönneberga-vis.
Prince Alfred är som sagt hans namn. Och en äkta prins är han. Men han är så mycket mer än bara en prins. Han är en pub också. Prince Alfred.

10 kommentarer

Filed under Uncategorized

10 responses to “Min nya kompis Alfred

  1. Inte bara A Prince. Det är THE Prince! Jo jag tackar jag

  2. Dumlund

    Jag gissar att Prins Albert har presenterat dig för sina undersåtar, Mr Fuller, Mr Guiness och Mr Foster med flera.

  3. Dumlund

    faktiskt lite cool med en victoriansk pub… är insidan like charmig ?

  4. Mamman

    Elproppar som slutar fungera, bildörrar som fryser fast och löss i barnens huvud …anser nog att vissa har det roligare än andra. Bra timing att hitta en ny kompis i London…

Kommentera

