En sorts skokräm

I England har de inte samma lagar och regler som vi har i Sverige när det gäller att plocka upp nyspilld hundavföring med hjälp av en liten svart plastpåse. Det noterade jag igår. TVÅ GÅNGER.
Jag berättar om mina två möten med engelskt hundbajs för Felix och Ville på telefon.
– Vad roligt för dig. Men inte så roligt för dina skor, konstaterar Felix.
Och så lämnar han över luren till Ville med kommentaren ”Ville, pappa har trampat i hundbajs” varpå Ville replikerar ”Wow, lyllos”.
– Hej pappa, säger Ville. Har du trampat i hundbajs?
– Ja. Två gånger, svarar jag.
– Två gånger?
– Ja.
– Oj. Det måste ha varit en bajsnödig vovve.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “En sorts skokräm

  1. Underbara barn med otroligt härligt Positiv livsinställning! De kommer att bli lika härliga som sin pappa som vuxna. Lyllo dem! Lyllo dig! Lyllo din fru!

  2. Men knappast lyllo mina skor.

Kommentera

