Mina nya grannar

Nu har jag varit i London en vecka. Jag är lite nyfiken på vilka andra som bor i Maida Vale, strax norr om Notting Hill, där jag nu bor. Så jag går in på Wikipedia för att få reda på vilka mina grannar är. Det visar sig vara ett kändistätt område.
Bland tidigare invånare hittar jag skådespelaren Sir Alec Guinness, skådespelerskan Joan Collins, Pink Floyds David Gilmour, Pulp-sångaren Jarvis Cocker och Joe Strummer från The Clash.
Nuvarande invånare, och sålunda mina direkta grannar, är bland andra sångerskan Björk, sångaren i The Cure – Robert Smith, fotomodellen Kate Moss, författarinnan Ruth Rendell och musiklegenden Paul Weller från The Jam.
Som jag tittar på kända invånare i Maida Vale på Wikipedia så får jag känslan av att det är någon som saknas över listan av ”Noteable Residents”. Men vem? Listan känns liksom inte riktigt komplett. Bara en magkänsla jag har. Vem är det som saknas? Till slut kommer jag på det.
Det är ju jag. Lilla jag. Jag bor ju här nu, om än bara för en månad. Visst borde väl jag vara med på listan över Maida Vale-invånare värda att notera på Wikipedia? ”Javisst borde jag det”, svarar jag mig själv efter ställd fråga.
Sagt och gjort. Jag lägger lite diskret in mig själv på listan mitt emellan The Jam-sångaren Paul Weller och det isländska yrvädret Björk. Det känns bra. Där bor jag fint.
Nu ska jag gå ner till snabbköpet och inspektera Kate Moss och Ruth Rendalls shoppingvagnar och se vad de ska äta till middag ikväll.

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Mina nya grannar

  1. Jag vill gärna ha din autograf:-)

  2. BRA GJORT! ”Give me five” – *smack*

    • 5. Smack!
      Fast nu har en liten nitisk ”nätpolis” som kallar sig Charlesdrakew tagit bort mig med motiveringen att jag är en besökare och ingen boende. Jag har klickat mig runt och upptäckt att han verkar ha tagit som sin livsuppgift att redigera/censurera på Wikipedia. Det är inte bara jag som mystiskt försvunnit visar det sig när jag efterforskat. Jag tycker nästan lite synd om honom som inte ägnar sin tid och något viktigare. Som att skaffa sig ett liv till exempel. Men skam den som ger sig. I’ll be back.

Kommentera

