Vem tror Felix och Ville att jag är egentligen?

Ibland brukar jag fundera på hur Felix och Ville ser mig. I sina sinnen alltså. Vad är jag för en pappa för dem?

Som en värsta Spiderman?

Eller som en Emil i Lönneberga?

Ser de mig som en efterhängsen lillebror de tvingas dras med?

Världens starkaste man?

En superhemlig agent?

Är jag först och främst en asbra fotbollsspelare i trädgårdsturnéringarna?

Tänker de på mig som en rockstjärna?

Eller som planetens händigaste fixare?

Detta är naturligtvis frågor jag inte kan ställa till dem. Då skulle svaret bara bli ”Du är en… eh… sån där pappa… antar vi” eller någonting ditåt. Men igår fick jag på något vis svar trots allt.
Ville har på dagis haft i uppgift att rita av sin familj. Det visar sig att han inte ser mig som någon av ovan nämnda personer.
Han ser mig som en näslös varelse med ett i förhållande till övrig kropp oproportionerligt stort huvud på vilket två väldigt spinkiga ben sitter fästa. Från örontrakten på huvudet växer ett par lika spinkiga handlösa armar ut. Övrig kropp saknas. Trots denna lätta anatomiska avvikelse så förefaller jag ändå hålla humöret uppe att döma av det ganska så rejäla leendet.

Försöker Ville säga mig något med denna teckning? Ja, jag tror det. Jag tror han försöker säga mig att jag inte har någon kropp och att jag sålunda borde börja gå på gym med tanke på både min ålder och min närmast totala avsaknad av muskulatur. Och det borde jag naturligtvis.
MEN JAG VILL INTE!

10 kommentarer

Filed under Uncategorized

10 responses to “Vem tror Felix och Ville att jag är egentligen?

  1. Ha ha ha! SER du inte?!? Det självklara: Du är ALLA ovanstående personer i En Enda Person som deras ÄLSKADE pappa! Dessutom sitter du på Gud Faders högra sida för du är Det Bästa dom har!!! Du är ALLT och kärleken personifierad!
    SER du inte det i denna underbara teckning?? Är du blind, eller?!?

  2. Då betyder det att jag inte behöver börja gå på gym, eller hur?

  3. YES! Tack. Och när jag tittar på Villes teckning av mig kan jag inte annat än att hålla med dig. Jag är perfekt!

  4. starkskör

    Att bli avbildad med det där stora leendet… det visar helt klart att du i hans ögon är världens bästa pappa 🙂

  5. Dumlund

    En stor mun att stoppa kakor och öl i…..

  6. Underbart! Och en härlig tolkning av dig, måste jag säga… =)

  7. *Skrattar hjärtligt*

    de har tur som har en så bra pappa i alla fall…

    Hemikram

Kommentera

