Konsten att leverera ett skämt – del 2

Jag hör en rolig historia som jag tror Felix och Ville kommer att gilla.
– Det var en gul banan och en grön banan som lekte. Plötsligt så gömde sig den gröna bananen. Den gula bananen letade och letade, men han hittade inte sin kompis den gröna bananen. Då hoppade den gröna bananen fram bakom ett hörn och skrek BU till den gula bananen. Den gula bananen blev jätterädd. Sedan tittade han på den gröna bananen och sa: ”Gud vad du är omogen”.
Ville tittar på mig. Ingen reaktion.
– Nu var historien slut, säger jag. Nu ska du skratta.
Ville börjar skratta. Ansträngt.
– Den var bra, säger han med dålig övertygelse. Den ska jag berätta för mamma.
Han springer ut i köket.
– Mamma. Lyssna. Det var en gul banan och en grön banan. Dom var brorsor. Tror jag. Jo, det var dom. Den gröna brorsan gömde sig. Den gula brorsan hittade inte den gröna brorsan. För den gröna brorsan hade nämligen gömt sig fast dom inte lekte kurragömma. Eller gjorde dom det pappa?
– Nej, dom lekte inte kurragömma.
– Okej. Den gröna brorsan kom fram från sitt gömställe och skrek BU ashögt. Och då blev gulingbrorsan superrädd. Och då sa han att han tyckte att hans gröna bananbrorsa var larvig.
Ville tittar på Mamman. Ingen reaktion.
– Nu var historien slut, säger han. Nu ska du skratta.
Mamman börjar skratta. Ansträngt.

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “Konsten att leverera ett skämt – del 2

  1. Tur att jag kan komma hem till dig för ett skratt, för jag har sannerligen inget att skratta åt hemma hos mig själv… =0(

    Sorgsen Hemikram

  2. Ja, så kan det gå när man inte kan förstå! 😛

  3. Av en mycket överaskande anledning, så ändrades min advent från att vara förtvivlad till hoppfull… Titta in om du blir nyfiken *fniss*

    Hemikram

  4. Härligt. Jag ska titta in.

Kommentera

