Nu vet jag varför leksaksaffären heter BR

Tre veckor kvar till jul. Det är mycket fokus på leksaker just nu i Felix och Villes universum. Vår lokala leksaksaffär är BR. Denna butik nämner Felix och Ville många gånger varje dag. Det visar sig att Ville vet bakgrunden till affärens namn.
– Jag vet varför leksaksaffären heter BR, informerar Ville.
– Gör du, säger jag.
– Ja, det gör jag.
Jag har aldrig egentligen funderat på anledningen till leksaksaffärens namn, men nu är jag faktiskt uppriktigt nyfiken på att få höra Ville berätta om bakgrunden till butiksnamnet.
– Okej Ville. Berätta varför leksaksaffären heter BR.
– Det är för att den har ett B och ett R i sitt namn.

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “Nu vet jag varför leksaksaffären heter BR

  1. Jag trodde den hetter BR som i ”Brrrrrrrr…” som i rysningar över deras könssegregerande leksakskataloger.

  2. Jag trodde att det handlade om BRIO på något sätt. Men så var det inte.

    Det var Börge Rassmusens initialer…

    http://www.webcitation.org/5slEwn66W

    Hemikram

    • Börge Rassmusen försöker bara sko sig på det faktum att han råkar ha samma initialer. Det har även Bosse Ringholm försökt göra. Det heter BR för att det har ett B och ett R i namnet. Simple as that.

  3. Ha ha ha! Underbar logik! Självklart är det därför! 🙂

Kommentera

