Jag ser precis ut som Hulken

Kommer ut i köket imorse i svarta manchesterjeans och bar överkropp. Felix och Ville sitter vid köksön och käkar frukost. Felix tittar på mig från topp till tå, och sedan från tå till topp.
– Pappa, du ser precis ut som Hulken fast han är grön, säger han.
Min första tanke är ”Grabben behöver omgående synundersökas och därefter förses med glasögon av styrkan -4.00 eller starkare.”
Min andra tanke blir ”Han kanske har rätt.” Jag tittar på min överkropp och försöker spänna den. ”Japp, han har definitivt rätt. Jag ser precis ut som Hulken.”
Jag hinner inte tänka några andra tankar innan Felix kommer med förklaringen till sitt påstående om min likhet med Hulken.
– Du har exakt samma byxor som Hulken fast hans byxor är avslitna vid knäna.
Ridå!

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Jag ser precis ut som Hulken

  1. *fnittrar*

    Hemikram och välkommen till Hemihulkens nya gröna blogg

  2. Ha ha ha! Ja, vi ser allt med ”olika ögon” och barns funderingar är Oslagbara! Och du har en enorm förmåga att berätta om dina härliga pojkars tankar! Tack!

  3. Haha!! Härligt med lite ärlighet i vardagen! =)

Kommentera

