Uppdaterad önskelista till jul

Fyra dagar kvar till julafton. Felix och Villes önskelistor uppdateras dagligen.
Plötsligt ser de en reklamfilm på tv om någon ny sorts bilbana, och vips så har den hamnat på önskelistan bara för att dagen efter ersättas av ett blått hårigt leksaksdjur som låter som fan. Sedan ryker det högljudda fuskdjuret till förmån för ”ett ashäftigt monster” som timmen senare plockas bort och byts ut mot ett lasersvärd som är ”som typ tio stycken Star Wars lasersvärd fast mycket mycket billigare än tio stycken Star Wars lasersvärd och det är faktiskt sant pappa”.
Igår dök det upp ett önskemål som jag tidigare aldrig sett på någon lista till tomten.
Ville ritar ett par byxor på sin önskelista och beskriver sedan detaljerat att det inte är ett par vanliga byxor utan ett par tuggummibyxor.
Min första reaktion blir ”Vad fan snackar du om?”, men eftersom vi har ett minussystem vid yttrande av svordomar (minusgodis till Ville, minusöl till pappan) så kniper jag käft och säger istället:
– Utveckla detta koncept lite är du rar.
Då ser det ut som det är Ville som plötsligt tänker ”Vad fan snackar du om?”, men även han kniper käft och räddar på så vis en godisbit tills på lördag. Han säger sedan kort och gott:
– Va?  
– Vad är tuggummibyxor för nåt, frågar jag.
– Vet du inte det? Det är ju ett par byxor som har en extra ficka där det finns tuggummin.
– Finns det tuggummin i en speciell ficka?
– Japp.
– Vad händer när alla tuggummin tar slut då?
– De tar aldrig slut. Det finns alltid tuggummin i tuggummifickan, annars skulle det ju inte vara en tuggummificka utan en vanlig ficka. Och jag vill inte ha byxor med någon vanlig ficka.
Ville lägger tillbaka sin uppdaterade önskelista i facket på väggen och hoppar sedan iväg till sitt rum.
– Na na na na na na… jag ska få ett par tuggummibyxor av tomten, sjunger han glatt för Felix.

7 kommentarer

Filed under Uncategorized

7 responses to “Uppdaterad önskelista till jul

  1. Fräckström

    Ville presenterade sin fantastiska ide till mig i helgen, klart grabben ska ha ett par tuggumibyxor. Själv skulle jag kunna tänka mig flertalet varianter, Ölbyxor, Vinbyxor, för att inte nämna Stregabyxorna, eller för att göra det enkelt för sig Pengabyxor

  2. Mmmm… Stregabyxor. Säljes då gärna som dubbelpack tillsammans med Treobyxor.

  3. Jag vill ha byxor med pengaficka! Tack på förhand. För du ÄR väl jultomten? Typ.

  4. Ja jag vill ha ett par guldbyxor….ett par med fickor med sedlar i …det vill jag ha..
    Köp filmen Pojken med guldbyxorna till Ville…och säg att tuggummi byxorna var slut…eller att de inte tillverkas mer…

    God Jul!!!

  5. Minns med värme Pojken med Guldbyxorna…

Kommentera

