Julstressen avtog plötsligt

Det här med julen kan ju vara lite stressande. Men det är i alla fall skönt att höra att alla inte är lika julstressade som jag är.
(https://pappanhasse.wordpress.com/2011/12/01/lite-julstress-mitt-pa-dagen/)

Fick idag följande lugnande och avstressande mail från en kollega:

Nu har jag lagt barnen under granen, klapparna i sängen, kakorna är tvättade, golven är bakade och jag har hängt ut gröten i julkärven, lagt skinkan i frysen och slängt köttbullarna, satt fjädrarna i riset, klätt granen med nybakade lussekatter… eller var det dem vi skulle ha haft på Lucia?!
Strunt samma! Huvudsaken är att jag har järnkoll på allt, jag är snart klar och inte ett dugg stressad heller, så trevlig midsommar på dig!

Helt plötsligt känner jag mig faktiskt lite mindre stressad. Skönt. Tack för det! Nu ska jag gå ut och sätta på sommardäcken på bilen.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Julstressen avtog plötsligt

  1. *ASGARVAR*

    Hemikramar ♥

  2. Anonym

    Ha ha ha! Är dina kollegor lika galna som du?!? Ha ha ha!
    (oinloggad erviluca)

Kommentera

