Problemet med att vara förkyld

Ville är förkyld. Detta bekymrar honom en hel del. Inte för att han eventuellt ska tvingas uppsöka sjukhus. Inte för att det eventuellt kan leda till öroninflammation. Inte för att det eventuellt kan innebära att han tappar rösten. Inte för att det eventuellt skulle kunna resultera i att han tvingas vara hemma från sitt älskade dagis. Nej, hans oro över sitt förkylda tillstånd beror på någonting helt annat.
– Pappa, jag kan inte låta gullig när jag är förkyld och hes.
Jag försöker trösta honom så gott jag kan.
– Men Ville, du är gullig.
Han tittar skarpt på mig, slår uppgivet ut med armarna och säger sedan i onödigt aggressiv ton:
– Jag vet att jag är gullig, men jag kan inte låta gullig.
Och det kan han faktiskt ha rätt i med tanke på det tonläge han just valt att kommunicera med mig på.

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “Problemet med att vara förkyld

  1. Ytan är det viktigaste… helt klart…

  2. Ha ha ha! Vilken liten spellevink! 🙂

  3. Haha, skarp kille! Han vet vilka verktyg han har att jobba med 😉

Kommentera

