Jag kanske skulle vara med i The Voice

På TV’n – The Voice.
I soffan – Felix, Ville, jag, Mamman.
Vi tittar på The Voice-juryn som sitter med ryggarna mot de sjungande förhoppningsfulla. Om de gillar vad de hör så vänder de sig om och tittar på skönsångaren. Några jurymedlemmar gör just det lite då och då och avger sedan ett positivt betyg. Och den sjungande blir skitglad. Så rullar det på i nittio minuter. Fredags-TV när det är som bäst. Typ.
– Du skulle kunna sjunga i den här tävlingen, säger Felix till mig.
– Skulle jag?
Menar han allvar? Jag blir nästan lite rörd.
– Absolut pappa.
Jag blir definitivt rörd. Vilken komplimang. Skulle lilla jag verkligen kunna… ja, kanske har han rätt. Jag har ju en rätt trevlig stämma om jag får säga det själv. Och det är väl egentligen bara om jag får säga det själv som den är att betrakta som trevlig. När andra nämner min stämma hör jag väldigt sällan adjektivet trevlig i samma mening. Men… jo för fan, Felix har rätt. Jag skulle tveklöst kunna sjunga i The Voice. Jag är nog trots allt den saknade länken mellan Jussi Björling och Freddie Mercury. 
– Felix, då ska jag ta och ställa upp i den här tävlingen och sjunga lite. För din skull.
– Gör det. Men jag skulle aldrig vända mig om ifall jag satt i juryn.
Ridå!

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Jag kanske skulle vara med i The Voice

  1. Ha ha ha ha! Han skulle VISST vända sej om om han hörde sin pappas ljuvliga stämma! Han kanske vore den enda – vem vet?!? Men han skulle definitivt vända sej om för att få se sin älskade pappa! ❤

    • Han skulle möjligtvis vända sig om för att få svar på frågan ”Det kan väl bara inte vara sant att det är farsan som står här bakom min rygg och… och… och låter? Snälla, låt det inte vara sant.”

  2. Mina barn skulle vända sig men det räckte med att jag var med i IDOL =0)

    Jag orkar inte längre anstränga mig…

    Hemikram

Kommentera

