Vårt rockbands repertoar utökas

Ville är lite bekymrad över att hans, mitt och Felix rockband The Candy Pigs inte har tillräckligt med låtar för att kunna bege oss ut på turné i vardagsrummet.
Vi har tre egna låtar och en mycket punkig coverversion på signaturmelodin till Bamse, men vi behöver helt enkelt utöka repertoaren med ett par hits. Det har Ville bestämt. Och han är för The Candy Pigs vad Axl Rose var för Guns N Roses, så det är bara att lyda.
Jag föreslår för Ville att han ska fundera ut en bra låttitel. Därefter kan vi gemensamt komma på melodi och skriva text baserat på själva låttiteln. Det tycker Ville låter som en utmärkt idé fast han inte riktigt förstår vad en ”låttitel” är för något. Jag rekommenderar honom att uppsöka lite lugn och ro i ett rum där ingen annan är, för att han på så sätt ska kunna tänka klart. Det tycker han låter som en utmärkt idé fast han inte riktigt förstår vad ”tänka klart” betyder.
Nåja, han går iväg, och jag ser att han svänger in på toaletten och stänger dörren. Smart drag. Där får han vara ifred. Jag går iväg till köket och läser DN. En minut senare öppnar han toadörren på glänt och skriker:
– Jag är en rockstar, och nu har jag bajsat klart.
– Det är en bra låttitel Ville, skriker jag imponerad tillbaka. Den har attityd, och den är lätt att komma ihåg. Bra Ville.
– Nej, det är ingen sån där låtkittel eller vad det nu hette. Jag är en rockstar och jag har bajsat klart.
– Va?
– KOM OCH TORKA MIG DUMMA PAPPA!
Vi bestämmer oss senare på kvällen att nästa låt i The Candy Pigs hitrepertoar trots allt ska bli ”Jag är en rockstar, och nu har jag bajsat klart”. Nu återstår bara att få till en text och några passande ackord.
Sedan gäller: ”Today the vardagsrum, tomorrow the world”.

9 kommentarer

Filed under Uncategorized

9 responses to “Vårt rockbands repertoar utökas

  1. Tack för ett gott skratt! Rock on!!!

  2. Livet som förvirradny

    Tack för en otroligt underhållande blogg! Hoppas du fortsätter skriva länge,länge!!

    • Tack för komplimangen. Mitt initiala mål när jag startade bloggen var att i ord dokumentera ett år i mitt, Felix och Villes liv tillsammans. Den 13 april har det gått ett år. Men det är rätt kul att blogga, så jag fortsätter nog längre än ett år tror jag.

  3. Äh, ni behöver bara upprepa den meningen 42 gånger, skrika lite emellan och sjunga ”yeah!” då och då, så är låten klar! 🙂

  4. Tja det ger ju en ny nivå åt frasen ordbajsa??

    Hemikram 😆

  5. Pingback: Jag är en rockstar, och nu har jag bajsat klart |

Kommentera

