Vad är det för fel på skaldjur egentligen?

Vi hade räkfest igår kväll. Och idag är jag trött, har ont i huvudet och känner mig allmänt hängig. Exakt samma sak hände när vi hade kräftfest i höstas. Exakt samma sak. What are the odds liksom?! Detta är ju jättekonstigt. Alltså, vad är det för fel på skaldjur egentligen?

Jag får aldrig huvudvärk eller blir trött och hängig när jag äter köttbullar med lingonsylt eller hamburgare eller lax eller ostmacka. Bara när jag äter skaldjur.
”Du kanske är allergisk mot skaldjur” tänker ni förståndigt. Men så är det inte, för det visade sig nämligen att det inte bara är jag som har huvudvärk och är hängig idag. Så det har definitivt något med skaldjuren att göra. Utan någon som helst tvekan.
Man kan ju tycka att om man på cigarettpaket tvingas skriva ”Rökning dödar” så kunde väl någon lagstifta om att man på skaldjur skulle varna för bieffekten ”huvudvärk, visst illamående samt slöhet”.
Är Livsmedelsverket informerat? Så här får det väl ändå inte vara i skaldjursvärlden. Och är A-Kassan informerad? Jag menar, skulle det bli allmänt känt att skaldjur har denna negativa bieffekt så skulle det ju kunna innebära slutet för varenda fiskare som försörjer sig på att fånga räkor och kräftor. 

Från och med idag hatar jag skaldjur (fast egentligen älskar jag dem). Ska aldrig mer äta dem (fast det ska jag).
Nu ska jag ta det säkra före det osäkra och gå ut och köpa isterband. Och ett rör Treo.

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Vad är det för fel på skaldjur egentligen?

  1. …och självklart drack du bara Sprite light till skaldjuren?

    Killarna då? Åt dom också skaldjur, och har huvudvärk?

    Hm…tål att funderas på…
    Själv tål jag inte kräftor – får röda utslag runt munnen….men ont i huvet får jag inte av räkor….
    Men man vet aldrig….

    • Jag drack inte en droppe Sprite Light så vi kan inte skylla på det. Detta visar ju bara att det definitivt är skaldjurens fel.
      Felix och Ville åt inte skaldjur och de mådde hur bra som helst dagen efter. Ännu ett bevis på att det är skaldjuren som är orsaken till lidandet.
      Nu är det jag som ringer Livsmedelsverket.

  2. Anonym

    Hmm…. Jag funderar mer på om det är p.g.a. det du drack som gör att du fick ont i huvudet??
    Några öl, eller annan alkoholhaltig dryck?!
    Tror mer på det faktiskt;-)

    Trevlig blogg förresten=)

  3. Anonym

    Serverades det någon dill i någon form ?
    Jag har länge hävdat att det är dillen som ger den där oönskade bieffekten. För inte var det väl Stregan som vissa brukar skylla på?

    Dumlund (som är hemma igen efter semestern, och som fortfarande inte minns lösenordet)

Kommentera

