Jag är en rockstar, och nu har jag bajsat klart

Sedan Felix, Ville och jag bestämde oss för att vår nästa låt i vårt rockband The Candy Pigs repertoar ska heta ”Jag är en rockstar, och nu har jag bajsat klart”, så har vi jobbat på texten.
Ville, som jag tycker fortfarande har ett onödigt stort intresse av bajs, har gett oss vissa nyckelord som han känner måste vara med i låttexten. Ord som prutt, bajs och mugg är självklara ingredienser i vilken rocklåt som helst enligt Ville.
Felix och jag har därefter finslipat texten, och nu är det dags att presentera den för Ville. Vi är lite nervösa vad han ska tycka. Han är trots allt den självutnämnda stjärnan i bandet och har därmed sista ordet.
Felix och jag harklar oss och läser sedan upp texten tillsammans:

Refräng
Jag är en rockstar
och nu har jag bajsat klart
jag är en rockstar
snart börjar jag om från start
magen är tömd
ingen korv är glömd
jag är en rockstar
och nu har jag bajsat klart

Vers
Står på en scen
är på turnén
med min senaste hit
men fasa och ve
har fått diarré
det närmar sig faktiskt shit

Måste på toa
får sluta att roa
publiken på parkett
inte roligt ett dugg
måste hitta en mugg
snart kommer det att gå snett

Så jag lämnar publiken
som känner sig sviken
känner mig rätt så dum
men vad ska man göra
när man måste avföra
och ej har imodium

Refräng
Jag är en rockstar
och nu har jag bajsat klart
jag är en rockstar
snart börjar jag om från start
magen är tömd
ingen korv är glömd
jag är en rockstar
och nu har jag bajsat klart

Vers
Nu är det akut
hittar till slut
en mugg som ej är stängd
jag slänger mig in
magen går i spinn
situationen är befängd

Efter någon sekund
en ganska kort stund
inser jag var jag är
det är ingen toalett
lokalen är ej rätt
visar sig vara en klädaffär

Men jag håller på förgås
ser ett omklädningsbås
där sätter jag mig ner
stannar kvar ett bra tag
nästan en hel dag
sen kommer inget mer

Refräng
Jag är en rockstar
och nu har jag bajsat klart
jag är en rockstar
snart börjar jag om från start
magen är tömd
ingen korv är glömd
jag är en rockstar
och nu har jag bajsat klart

Vers
När jag är klar
när inget finns kvar
i den lilla magen
springer jag tillbaka
vill publiken ej försaka
nu får jag ta mig i kragen

Jag på scen hoppar opp
nu finns ej något stopp
jag lider ej längre av magplågarkvalen
publiken kom i kläm
och nu har de gått hem
hoppsan, jag är ensam kvar i lokalen

Lämnar scenen med ett skutt
resulterar i en prutt
känner mig faktiskt inte så pigg
det är bara hem och sova
men en sak ska jag lova
ska aldrig mer äta bönor innan ett gig

Refräng
Jag är en rockstar
och nu har jag bajsat klart
jag är en rockstar
snart börjar jag om från start
magen är tömd
ingen korv är glömd
jag är en rockstar
och nu har jag bajsat klart

Vi tystnar och inväntar Villes dom. Han inspekterar oss grundligt. Han är ett stoneface i flera sekunder. Gulp. Sedan spricker han upp i ett leende. Pust. Han är nöjd. Han ger tummen upp. Han tycker att texten är synnerligen begåvad, fast det säger han inte för han vet inte vad ordet ”synnerligen” betyder, så han säger istället ”Fett coolt” vilket betyder ungefär samma sak.
Men det är inte över än. Felix och jag har nämligen en liten överraskning åt Ville. Vi har inte bara skrivit texten, vi har tonsatt den också. Vi är mycket nöjda med melodin. En riktig hit. Britney Spears skulle vara avundsjuk.
Jag tar fram gitarren, spelar de tre ackord jag kan och Felix sjunger. När vi är klara tittar Ville med samma stoneface på oss som alldeles nyss. Då sprack han till slut upp i ett leende. Det gör han inte nu, om man säger så.
– Det där är ju ingen rocklåt, säger han ilsket.
– Inte, säger Felix och jag i kör.
– Nej, det där är ju en operalåt.
Jag blir lite glad för jag hade ingen aning om att jag kunde spela opera på gitarren. Felix har dock en förklaring.
– Nej Ville, det är ingen operalåt. Det bara låter så för att jag är hes.
– Jaha, säger Ville. Han ser lättad ut.
Vi bestämmer oss för att boka in ett första gemensamt rep när Felix hesa röst har försvunnit.

7 kommentarer

Filed under Uncategorized

7 responses to “Jag är en rockstar, och nu har jag bajsat klart

  1. SKITbra text! Jag ska köpa er platta när den kommer ut! Oavsett om det blir opera eller rock, eller både ock! 🙂

  2. Bokar härmed en skiva jag med.

    Hemikram

Kommentera

