Dags att berätta sanningen

Vi tittar på ”Spy Kids 4” på dvd på söndagseftermiddagen. Plötsligt säger Ville:
– Pappa, mamman i familjen på filmen har samma jobb som du. Hon är också hemlig agent.
Jag tittar på Ville. Han ler – lyckligt. Jag tittar på Felix. Han himlar med ögonen – besvärat. Jag tittar på Mamman. Hon skakar på huvudet – uppgivet. ”Gulp” är det ljud jag strax därefter hör komma ut från min strupe.
Jag tror tiden har kommit då det är dags att informera Ville om att jag faktiskt inte jobbar som hemlig agent, hur otroligt det än kan låta. Ett gutturalt ”gulp” hörs återigen i rummet… och i mitt huvud. Jag harklar mig.
– Ville, det är en sak jag måste berätta för dig.

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Dags att berätta sanningen

  1. Eh? Så vad jobbar du med då? Jag var helt säker på att jag hade en superpappa som sällskap när jag är Hemimamma… =0(

    Hemikram *fniss*

  2. Eeeee, oj! Hur gick det??

    • Han tog det relativt väl. Han sa att jag ändå är för klantig för att vara hemlig agent. En hemlig agent måste ju kunna klättra på skyskrapor och det kan ju inte jag… vad jag vet i alla fall… fast jag har ju aldrig försökt förstås.

Kommentera

