En gudmors uppdrag

– Jag har tänkt på en sak, säger Felix.
”YES, äntligen” tänker jag. Nej, det tänker jag verkligen inte. Det där hittade jag allt på. Men jag blir glad att han så öppet redovisar att det förekommer aktivitet innanför hans söta ansikte och tjocka hår.
– Vad har du tänkt på då, frågar jag.
– Jo, jag har ju en gudmor som heter J. Och så har jag ju en annan gudmor som heter H.
– Ja, det stämmer.
– Och en gudmor har man ju för att hon ska kunna bli ens mamma om ens riktiga mamma inte skulle kunna vara mamma en vacker dag.
– Ja… någonting ditåt. Så är det, svarar jag lite svävande.
Jag vill minnas att vi utsåg J och H till gudmor åt Felix mest för att det skulle vara ett bra sätt att säkra upp framtida barnvakter – en gudmor kan ju inte gärna vara så känslokall att hon säger nej om man ber om barnvaktshjälp. Men det har vi varken sagt till Felix eller J eller H. Så korkad får man ju inte vara.
– Okej pappa, fortsätter Felix. Då har jag en fråga.
– Fråga på min son.
– Om det skulle hända mamma något så hon inte längre kan vara vår mamma, om hon skulle bryta båda benen eller dö eller nåt, vilken gudmor skulle du då tvingas gifta dig med? J eller H?

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “En gudmors uppdrag

  1. *scrollar förtvivlat*

    Vad svarade du honom då?!

  2. Värsta cliffhangern, eller hur?
    Det roligaste tycker jag var att Felix på fullt allvar sa ”tvingas”.

  3. Du sa väl den snyggaste va?! 😛

Kommentera

