Jag har huvudvärk i ögonen

Det är lite synd om mig idag. Och inte så lite heller förresten. Jag har nämligen fått huvudvärk i ögonen. Väldigt obehagligt. Och väldigt ovanligt vill jag tillägga. Tror inte det står med på någon lista över de 100 vanligaste sjukdomarna. I huvudet mår jag hur fint som helst, men i ögonen har jag värsta huvudvärken.
Men då är det ju ögonvärk du har, tänker den noggranne. Men det är det verkligen inte. Tror ni inte att jag känner igen ögonvärk? Ögonvärk är ju när det svider och grusar ihop sig och kliar och det känns som man fått in en glasbit i ögat. Det lider jag inte alls av. Nej, jag har en gammal hederlig huvudvärk, fast i ögonen. Som en rejäl baksmälla som på något vis lyckats missa huvudet som värkmål och istället lagt sig tillrätta i ögonen. Jättekonstigt.
Hur botar man sånt? Med ögonmedicin eller med huvudvärkstabletter? Ja, jag vet inte. Jag är ju ingen doktor. Och varför heter det huvudvärkstabletter förresten? Man får ju inte huvudvärk av dem, man blir ju av med huvudvärken. Borde det inte heta Anti-huvudvärkstabletter då?
Jag får helt enkelt ta mig ned till Apoteket och fråga efter medicin mot huvudvärk i ögonen. Tanterna på mitt lokala Apotek kommer säkert att förstå.
Men först måste jag blunda en stund för att dämpa huvudvärken i ögonen, och blundar jag så kan jag ju inte skriva något mer. Så hej svejs tills huvudvärken i ögonen släppt. Stackars lilla mig!

7 kommentarer

Filed under Uncategorized

7 responses to “Jag har huvudvärk i ögonen

  1. Äh, trams! Du har lite ont i huvet, och ibland har man i nacken och ibland i ögonen och ibland någonannanstans i huvudet…Självklart är det för att du varit utomlands och nu reagerar kroppen på det. Ta en Alvedon och lägg dej en stund så går det över! Här ser du en som lider av KRONISK huvudvärk med inslag av migrän (både i ögonen, öronen, nacken och gott och blandat). ”Komma här och komma…”. Hm! Trevlig helg! 🙂

    • Jag har förstått av din blogg att du lider av migrän då och då, det låter inte roligt. Lite huvudvärk i ögonen är såklart ingenting jämfört med migrän, men för mig var det en ny bekantskap – ingen trevlig bekantskap men dock bekantskap. Och visst var det lite synd om mig ett tag? Ja, det tycker jag nog.

  2. Fräckström

    Ögonvärk, händer mig hela tiden, trots glasögonen från Claes Olsson

  3. ta och drick lite kolloidalt silver så kan du glömma de flesta sorters värk…

    ca 1 dl botar maginfluensa inom två timmar…

    Hemikram

Kommentera

