Ett fotografi säger mer än tusen ord

Jag har köpt två stycken fotoramar i plast. Jag ger dem till Felix och uppmuntrar honom att sätta in bilder på de två personer som betyder allra mest för honom i hela världen, de två personer som älskar honom mer än ord kan beskriva, de två personer som alltid vill hans bästa, de två personer som dagligen lär honom nya saker, de två personer som ger honom ändlösa timmar av underhållning varje dag, de två personer som förser hans liv med glädje och innehåll, de två personer som han älskar mer än något annat på denna jord – kort sagt, jag ger honom mängder av illa dolda pikar om att sätta in bilder på mig och hans mamma i fotoramarna.
Han nickar förstående.
– Bilder på de två jag älskar mest i hela världen, mumlar han.
Jag går leende därifrån. Mission accomplished.
Imorse när jag väcker honom ser jag följande på hans nattduksbord.

Den där veckopengsförhandlingen som vi planerat till helgen kan nog komma att skjutas upp. På obestämd framtid.

8 kommentarer

Filed under Uncategorized

8 responses to “Ett fotografi säger mer än tusen ord

  1. adrian.borgstrom@comhem.se

    Farbror Zlatan och Farbror Ronaldo klockrent

  2. Hillevi

    HAHAHAHAHA! Den satt bra! 😉

  3. Känn dig stolt, han anser dig vara lik Zlatan och Ronaldo kan ju på sitt eget lilla vis anses som ganska fjollig och feminin, så grattis mamma..=D

Kommentera

