Vem är chefen?

– Borsta tänderna nu, säger jag till Ville.
– Du bestämmer inte över mig, svarar Ville.
– Jo, det gör jag.
– Varför?
– För att jag är din chef, svarar jag.
– Nä-ä, du är inte min chef.
– Jo-o.
– Nä-ä.
– Jo-o.
– Nä-ä. Du är inte min chef, pappa. Det är mamma som är min chef.
– Nä-ä, säger jag.
– Jo-o.
– Nä-ä.
– Jo-o. Mamma är min chef. Och hon är din chef också.
Va?! Jag tar snabbt in vad han sagt. Bearbetar. Analyserar. Värderar.
– Nä-ä, säger jag efter en stund, dock inte med samma eftertryck som tidigare.
– Jo-o, repliker Ville med stadig stämma.
– Nä-ä, piper jag svagt nästan vädjande.
– Jo-o, ropar Ville glatt.
JA JA JA… JAG VET. Men hur fan har Ville fått reda på det?

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “Vem är chefen?

  1. Det är naturens ordning… *HIHI*

    Det är väl därför som patriarkatet kämpar så hårt på att sätta oss på plats överallt annars…

    Hemikram

  2. Anonym

    Underbart! Jag bara älskar att läsa dina inlägg! Du förgyller hela min dag sedan. Tack!

  3. Madeleine

    Hej Hasse! Jag har grymt roligt fredasmys i köket med ett glas bubbel och din blogg! Gubben kollar EM-fotboll och jag läser detta inlägg och skrattar för mig själv!
    (ja, jag är lika sportintresserad som mamman):-)
    /Madde

  4. Va? Menar du att ”gubben” väljer EM-fotboll framför min blogg?! Hur står det egentligen till med en del människors prioriteringar?

Kommentera

