Funktionsdugliga fötter

Ville vaknar upp i soffan på landet i helgen. Hans små fötter tittar fram under täcket. Tårna viftar på sig, som för att säga ”God morgon Ville”. Ville vinkar till dem. Och så sätter han sig upp. Petar till tårna lite mjukt med sina fingrar. Sedan tittar han upp på mig.
– Pappa, det är tur att mina fötter är så starka så de orkar bära mig och mitt huvud hela dagarna.
Jag har aldrig riktigt tänkt på fötter på det viset, men han har ju faktiskt rätt i vad han säger. Ska bli spännande att se vart våra starka fötter kommer att bära oss idag.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Funktionsdugliga fötter

  1. Jag håller med! Ibland har jag tänkt att man måste vara Extra Snäll mot sina fötter, som faktiskt bär hela en själv hela livet! Klok son!

  2. Ja, man ska vara snäll mot fötterna. Från och med nu ska jag aldrig bära sockor med hål i. Jag vet ju att mina fötter hatar det, och ändå gör jag det ibland. men det är det slut med nu efter Villes fotfilosoferande.

Kommentera

