Villes kompis mamma kan trolla

Ville har varit hos sin kompis N efter dagis. Väl hemma informerar han mig att de fick pannkakor till middag. Med sylt.
– Visste du att N’s mamma kan göra pannkakor själv, frågar Ville mig.
– Hur menar du?
– Alltså, när vi ska äta pannkakor så köper vi ju dem i affären tillsammans med juice och ost och bröd och sånt.
– Ja…
– Men N’s mamma kan göra pannkakor alldeles själv. Hemma i köket.
– Nä, vad säger du? Är det sant?
– Det är sant pappa. Hon häller ned nån sorts mjölk i en stekpanna utan kanter och så vips blir det en pannkaka. Jättekonstigt.
– Ja, jättekonstigt.
– Jag tror N’s mamma kan trolla.
– Ja, det tror jag också.

5 kommentarer

Filed under Uncategorized

5 responses to “Villes kompis mamma kan trolla

  1. JAG kan också trolla (= göra pannkakor)! Och hemmagjorda pannkakor är mycket godare än bortgjorda! 😉

  2. KAN man ens köpa pannkakor?!
    *chockerande*

    • OM man kan!!! Man kan t.o.m. köpa färdiggjorda pannkakor med sylt. Men där går verkligen gränsen. Hälla på sylten på pannkakorna är ju det roligaste i hela pannkaksätarprocessen. Då kan man ju rita roliga ansikten med sylten. Skulle aldrig köpa pannkakor med färdig sylt. Gud så nördigt!

Kommentera

