Att väcka en hel stad

– När jag är täppt i näsan kan jag väcka en hel stad.
Det är Felix som yttrar denna som jag anser något udda mening. Han definierar inte storlek på stad, han nämner inget om var staden ligger rent geografiskt, han redovisar ingenting om dess infrastruktur eller politiska situation. Han meddelar bara att han kan väcka staden ifråga när han drabbats av nästäppa. Så udda.
Men egentligen är det oväsentligt att han utelämnar viktig stadsinformation. Det intressanta är att få svar på frågan ”Vad fan snackar grabben om?”, för det är nämligen exakt den frågan som surrar runt i mitt huvud efter hans informativa förkylningspåstående.
Det visar sig vid lite närmare undersökning vara så att när Felix är täppt i näsan så snarkar han. Och han snarkar så till den milda grad högt, enligt honom själv, att han faktiskt kan väcka en hel stad med sina gutturala sömnläten. Jag har då aldrig vaknat av hans snarkningar, men jag är ju å andra sidan ingen stad förstås.
Ville har suttit tyst bredvid och lyssnat. Nu reser han sig upp för att säga något.
– När pappa är täppt i näsan kan han väcka hela världen, säger Ville.

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Att väcka en hel stad

  1. Anonym

    Jag förtstår Villes resonemang helt och fullt. Med den näsans resonanskammare torde dina snarkningar dessutom påverka Seismologiska institutiones instrument i Uppsala och ge utslag på dessa som motsvarar minst en 4:a på Richtertskalan.

    /Dumlund

  2. Pappa Hasse är helt enkelt Bäst & Värst! 🙂

Kommentera

