Ville lär ut lite engelska

Villes favoritlåt just nu är Nicki Minajs ”Starships”. Han trycker igång den på Spotify så ofta han kan. Och när han inte har tillgång till Spotify så nynnar han på den.
Imorse kommer han plötsligt på att han ju såklart måste informera mig om vad låten handlar om. Han vet ju att jag har hört låten – typ tiotusen gånger!! – men att jag skulle veta vad den handlar om verkar han anse vara högst otroligt.  
– Starships är engelska, börjar han.
– Jag vet, säger jag eftersom jag ju gör det.
– Star betyder stjärna, fortsätter Ville.
– Bra Ville. Vad duktig du är. Helt riktigt.
– Så det betyder att de sjunger om mitt favoritfredagsmys.
Va? Det som började så bra med en korrekt översättning från engelska till svenska. Men nu seglade han iväg. Igen.
– Vad menar du, Ville?
– Star betyder ju stjärna. Så då måste ju Starships betyda Stjärnchips. Det hör man ju. Starships. Stjärnchips. Och stjärnchips är mitt favoritfredagsmys.
Och så går han och trycker igång låten. Igen. Och jag har lärt mig något nytt av Ville. Igen.


Villes favoritlåt!

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Ville lär ut lite engelska

  1. Of course! Det är ju helt logisk! Han är smart han, Ville!

Kommentera

